חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » פיקוח וניהול בניה בפרוייקט התחדשות עירונית

פיקוח וניהול בניה בפרוייקט התחדשות עירונית

הקדמה קצרה על הנושא של פיקוח וניהול בניה בפרוייקט תמ"א והתחדשות עירונית יכולה להיות רלוונטית עבור קהל יעד מגוון. ראשית, היא חשובה עבור אנשים שגרים במבנים שעומדים בקריטריונים ויכולים לעבור תמ"א 38 כדי להתחזק בפני רעידות אדמה. שנית, ההקדמה רלוונטית גם עבור יזמים, קבלנים ואנשי מקצוע שזקוקים לשירותי פיקוח מקצועיים.

הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור לגבי ניהול בניה הוא שיש הבדלים בין סוגי הפרויקטים. מטבע הדברים, פיקוח וניהול פרויקט מהסוג של התחדשות עירונית דורש ארגז כלים אחר בהשוואה לפרויקט שיפוצים סטנדרטי. בין היתר, ההבדלים באים לידי ביטוי בצורך בהתנהלות מול העירייה וועדות הבנייה המקומיות והמחוזיות.

במילים אחרות, איש מקצוע שמציע שירות ספציפי של פיקוח בניה בפרויקט תמ"א 38 צריך להכיר מקרוב את הוראות החוק ואת השינויים בתקנות. רק כך ניתן לבצע ניהול ופיקוח פרוייקטים בבניה באופן שעולה בקנה אחד עם הצרכים של הלקוחות ועם האינטרסים שלהם. בטווח הארוך, זה גם מה שחוסך בהוצאות ומאפשר ניהול בניה אפקטיבי.

שלב התכנון בפיקוח הבניה

 

כיצד מתבצע ניהול בניה בפרויקטים של התחדשות עירונית?

השלבים המוקדמים של ניהול בניה בפרויקטים ליווי עסקאות התחדשות עירונית בכלל ושל תמ"א 38 בפרט מבוססים על תיאום ציפיות. בשלב הזה התפקיד של מפקח בניה הוא להגיע לאתר, לפגוש את הקבלן או היזם ולשוחח גם עם הלקוחות. במקביל, המפקח מוודא שיש לפרויקט את כל אישורי הבניה הנדרשים ושהעירייה תומכת בו לפי התכניות שלה מבחינת התחדשות עירונית לטווח הארוך.

בשלבים הבאים המפקח מוודא שהבניה מתבצעת לפי התכנית המוקדמת ובהתאם לשיקולי האדריכל. אלו גם השלבים שבם נמדדת רמת המקצועיות של ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה, גם בלי קשר למאפיינים המיוחדים של תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה.

לבסוף, מפקח הבניה מעביר דוח ממצאים ועדכונים ללקוחות ומתאם בין אנשי המקצוע שאמורים להגיע לאתר הבניה בשביל לבצע עבודות שונות. אם הכל מתנהל כשורה, פיקוח בניה בפרוייקט תמ"א 38 יכול לחסוך זמן והוצאות.

ניהול פרוייקט בניה עם אדר קו הנדסה

אדר קו הנדסה היא הגורם המקצועי שאליו כדאי לפנות לטובת פיקוח וניהול בניה בפרוייקט של התחדשות עירונית. לחברה ניסיון משמעותי עם תכניות מתאר ארציות לחיזוק מבנים קיימים, היא מכירה היטב את הדרישות של כל רשות עירונית ולרשותה אנשי מקצוע מיומנים. בנוסף, החברה מייצגת את האינטרסים של בעלי הדירות מול היזמים ומאפשרת גם לקבלנים לשתף פעולה עם נותני שירותים אחרים.

המטרה של פרויקט תמ"א 38 היא מטבע הדברים להשביח את ערך הנכס ולהפוך את ההשקעה למשתלמת עבור כל הצדדים המעורבים. בשביל להשיג את המטרה הזו צריך לתאם שירות מקצועי של ניהול פרויקט בניה עם אדר קו הנדסה, וניתן לעשות זאת מיד אחרי קבלת האישור העקרוני.

אולי יעניין אתכם גם: פיקוח בניה I ייעוץ הנדסי

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם