חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » ניהול פרויקט בניה

ניהול פרויקט בניה

אלפי פרויקטים של בנייה מתרחשים ברחבי הארץ בכל רגע נתון. כבישים ותשתיות, מבני ציבור ומבנים פרטיים. כל פרויקט שכזה הוא עולם ומלואו, ודורש תכנון מדוקדק וביצוע מקצועי לאורך כל שלביו. ועל הכול, עם שנים של ניסיון, ידע במגוון רחב של תחומים והכרה עיוורת של תחום הבנייה, אחראים מנהלי הפרויקטים השונים. במאמר זה נספק לכם "על קצה המזלג" את אותם הדברים שיש לדעת אודות ניהול פרויקט בנייה. התחילו לקרוא!

 

ניהול ופיקוח מבנים אדר קו הנדסה שלב ג

ניהול פרויקט בנייה – מה זה בדיוק אומר?

ניהול פרויקטים הוא אחד התפקידים המורכבים ביותר בתחום הבנייה, ובכלל. על העומד בראש מערך הניהול לדאוג למגוון רחב של דברים, אם מדובר על תכנון יסודי של כל הקשור אל ההיבט האדמיניסטרטיבי. הכרת דרישות החוק על בוריין ועמידה בהן קלה כחמורה. מודעות לגובה תקציב הפרויקט וחלוקתו באופן מקצועי ונכון. יצירת שיתופי פעולה בין גורמי רישוי שונים, ביניהם חברות נדל"ן, רשויות ועיריות, גופים ציבוריים ועוד. אישור תוכניות בנייה אשר נוצרו על ידי גורמים שונים בשלבי הבנייה (לרבות, יועצי חשמל ואינסטלציה, אדריכלים וכו'). פיקוח על התכנון ההנדסי, דבר אשר יכלול תמיד התייחסות קפדנית לאלמנטים כמו התשתיות (הקיימות והרצויות), החומרים, העומסים ועוד. פיקוח על עמידה מוחלטת בכללי הבטיחות השונים ומגוון רחב של תפקידים נוספים. כאמור, תפקיד לא פשוט עבור מנהל פרויקט הבניה.

 

ניהול פרויקט בניה

סוגי ניהול פרויקטים

קיימים מגוון פרויקטים לניהול, כאשר כל פרויקט שונה באופן כזה או אחר מקודמו. סוגי הפרויקטים המוכרים ביותר הם:

  • ניהול פרויקט בניה פרטית – פרויקטים מסוג זה נחשבים פרויקטים ארוכים (שנתיים לכל הפחות) ומלאי אתגרים, בראשם סנכרון בין גורמי מקצוע שונים, כוח עבודה יעיל, עמידה בזמנים, בטיחות ועוד.

אם גם אתם מעוניינים להגשים חלום, חשוב לא להתפשר ולבחור את שירותיה של חברה שמספקת את שירותיו של מפקח בניה מנוסה בתחום שיסביר ללקוח אודות כל שלב ושלב, יבצע פיקוח בניה מקצועי, ויפקח על התהליך בקפדנות תוך כדי ייעוץ בכל הקשור אל הפתרונות הטובים ביותר בכל הקשור אל הפרויקט.

  • ניהול פרויקט בניה בתחום התשתיות – נבדלים מאוד זה מזה (סלילת כביש שונה לחלוטין מבניית גשר), אך כל אותם פרויקטים דורשים ניסיון רב, ידע עמוק והקפדה על קוצו של יוד בשלבי תהליך העבודה. כאן המטרה של מנהל הפרויקט הוא להבטיח שהתוצאה הסופית תהיה תוצאה אשר עומדת בכל הדרישות.
  • ניהול פרויקטים בתחום חישובי כמויות – הבסיס הכלכלי של כל פרויקט באשר הוא הינו חישובי הכמויות ואומדן העלויות. על מנהל פרויקט שכזה להכיר את כלל המספרים הרלוונטיים להוצאות היזם, לרבות חומרים, כוח עבודה, רישוי, בירוקרטיה, דרישות מיוחדות, אתגרים, בלת"מים ועוד, ולכמת את כולם לסכום הוצאה צפוי.

 

ניהול פרויקט בניה

 

מדוע חשוב לבחור חברה מקצועית ומנוסה לניהול פרויקט הבנייה?

בשל מורכבות תפקידו של מנהל הפרויקטים, מקובל לחשוב שכל חברה המציעה שירות זה אכן חייבת לדעת כיצד לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. אלא שחלומות לחוד ומציאות לחוד. בישראל מודל 2019, לא כל חברות הניהול עומדות באחריות הכבדה הנישאת על כתפיהם. וכפי שכבר לבטח הבנתם, ניהול פרויקט כושל עלול, במקרה טוב, לעלות בהוצאות כספיות מיותרות או באי עמידה בזמנים, ובמקרה הרע, לגבות חיי אדם ולהוות סיכון ממשי למתגוררים ולמשתמשים בו.

לסיכום, חשוב להבין שבכל הקשור אל תחום ניהול פרויקטים, כשיש ספק – אין ספק. חשוב לא להפקיר את החיים שלכם ("הפרויקט") בידיים לא מקצועית. אז מה כן עושים? בוחרים בחברה דוגמת "אדר קו הנדסה", שכבר 23 שנה מספקת בהצלחה שירותי ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה, ונהנים משקט נפשי מלא. כי בבנייה, לא מסתפקים בפחות מהטוב ביותר. בהצלחה!

 

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם