חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

שירותים שלנו

אדר (קו) הנדסה » שירותים » חישוב כמויות ליזמים

חישוב כמויות ליזמים

צמצום עלויות באמצעות חישוב כמויות ליזמים

אחת המשימות המאתגרות ביותר ליזמים ומנהלי פרויקטים טרם תחילת עבודה על פרויקט בניה של תשתיות וכבישים היא – חישוב הכמות ליזמים. מדובר בחישוב כמויות חומרי בנייה אותם יש צורך לאמוד מראש, ממש עוד טרם שליחת הצעת מחיר ללקוח או טרם הגשת מכרז, כיוון שמדובר בחישוב שחייב להיות מדויק עד כמה שניתן. למה על החישוב להיות מדויק? כיוון שמצד אחד חישוב לא נכון עלול לגרום לעיכוב של העבודה ולבזבוז כספים מצד היזם, הרי במידה והקבלן לא חישב בצורה נכונה את העלויות, הוא יזדקק להוציא את עליות החומרים מכיסו. מצד שני, עודף של חומרים אף הוא בזבוז כסף ובזבוז מקום.

דגשים לביצוע חישוב כמויות

טרם תחילת התהליך של חישוב כמויות ליזמים וקבלנים, יש צורך לבצע בדיקת חשבונות קבלנים טרם ביצוע על מנת להוזיל עלויות. בדיקה זו מאפשרת לקבלן לאמוד את העלויות של בניית התשתיות התת קרקעיות ותשתיות מעל הקרקע, את העלויות של העובדים, של החומרים, הציוד הנדרש להשכיר או לרכוש בעת העבודה ועוד. מעבר לכך, יש צורך לבצע בדיקת חשבונות חריגים ועבודות נוספות טרם התשלום שיאפשרו ליזם לראות היכן הוא עומד עוד טרם דריסת הרגל והתחלת העבודה על הפרויקט. דבר זה יעיל ביותר טרם הגשת מכרזים וטרם הגשת הצעת מחיר ללקוח, כך שניתן לדעת בוודאות את התקציב העומד לרשות הקבלן במהלך ביצוע הפרויקט.

הוזלת עלויות בעת חישוב כמויות

במהלך ביצוע חישוב כמויות ליזמים, ניתן להוזיל באופן משמעותי עלויות, שהרי חישוב נכון מביא לידי תוצאות טובות יותר, הרי חשבו על כמה חומרים ומוצרי בנייה יש צורך לרכוש במהלך עבודה על פרויקט כמו – עפר, ברזלים, אבן, חצץ, בטון, עץ, מתכת, אלומיניום ונראה כי הרשימה עוד ארוכה. על ידי חישוב מוקדם ניתן להוזיל עלויות ולבצע מסע ומתן מול ספקים וחברות עוד טרם הזמנת החומרים השונים לצורך ביצוע הפרויקט בצורה מיטבית.

כיום, ישנן חברות המתמחות בחישוב כמויות עבור יזמים ומנהלי פרויקטים. חברות אלו משתמשות בבעלי מקצוע מיומנים ובתוכנות חישוב משוכללות וחדשניות שיאפשרו לכם להגיע לתוצאות המדויקות ביותר. אם כך, מדובר בשירות יעיל ביותר עבור כל יזם. 

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם