חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » ניהול איכות בבנייה

ניהול איכות בבנייה

מהי הבטחת איכות בנייה? כיצד מיושמים הליכי ניהול איכות בבנייה ומי הם אנשי המקצוע היכולים לסייע לכם לצרכי אבטחת איכות של פרויקט נדל"ן כזה או אחר? כל מה שצריך לדעת על ניהול איכות בבנייה בשורות שלפניכם.

ניהול בנייה

הבטחת איכות בבנייה מהווה את אחד מהנושאים החשובים ביותר בכל פרויקט הנדסי כזה או אחר המיועד לצרכי בנייה. נושא זה מרכז בתוכו את כל האמצעים הנדרשים לצרכי ניהול איכות בבנייה והוא מיועד לצרכי קבלת מוצר מוגמר (בית מגורים, מבנה וכדומה) המותאם באופן המדויק ביותר לתכניות ולמפרטים הייחודים לכל פרויקט בנייה. הבטחת איכות בבנייה היא למעשה שילוב של מנגנון בקרת והבטחת איכות, כאשר ניהול איכות בבנייה מהווה משימה מורכבת המצריכה ידע מקצועי מצד מפקח הבטחת איכות, הליכי תכנון ובקרה על הנעשה בשטח העבודה על ידי קבלן הפרויקט ויכולות ניהול ופיקוח בנייה.

ניהול ופיקוח בנייה

הליכי ניהול ופיקוח בנייה מיושמים ברוב המקרים על ידי מפקח בניה מוסמך ומקצועי המלווה את עבודות הבניה ועל ידי צוות בקרים המורכב ממהנדסי בנין, כאשר השילוב בין מנגנון הבקרה לבין מנגנון אבטחת האיכות מיועד מלכתחילה לצרכי ייעול עבודות הביצוע ולצרכי עמידתו של  המבנה המוקם בכל דרישות הבטיחות ותקנות הבנייה כחוק ובהתאם לכל המפרטים אשר יועדו לו. בסופו של דבר, הבטחת האיכות בבנייה נועדה להבטיח לכם שהפרויקט עומד בכל אותם סטנדרטים מחמירים ביותר הקשורים לתקנות השונות בענף הבנייה.

שירות זה מוזמן ברוב המקרים על ידי יזם פרויקט נדל"ן כזה או אחר, לרבות יזמים העוסקים בהקמת מבני מגורים ומשרדים רב קומות לצד יזמים מתחום התמ"א וההתחדשות העירונית ואף יזמים בענף הבניה הפרטית למגורים.

לצורך ניהול איכות בבנייה, כל מפקח על הפרויקט האמון על הליכי ניהול מנגנון הבקרה והבטחת האיכות בבניה, נעזר בתוכנות מחשב מתקדמות המסייעות לו לעקוב אחר כל ממצאי הבדיקות הנערכות על ידי מעבדות האיכות השונות ועל ידי צוות הבקרים המלווים את הפרויקט ע"י פיקוח הנדסי.

ניהול בקרת והבטחת איכות בבניה – מדוע הוא הכרחי ונחוץ לכל יזם וקבלן?

בשנים האחרונות, עקב איתורם של ליקוי בניה ותכנון חמורים בפרויקטים מסוימים בענף הנדל"ן ברחבי הארץ, הוקשחו התנאים והדרישות וכיום כל יזם או קבלן נדרש לעמוד בסטנדרטים מחמירים המחייבים אותו לשכור את שירותיהן של חברת בדק בית מובילה ועוד חברות ניהול חיצוניות העוסקות ומתמחות בליווי הליכי ניהול איכות בבנייה וזאת לצרכי הבטחת איכות המניבה בסופו של דבר את המוצר המוגמר התקני והבטיחותי ביותר.

מנגד, יזמים וקבלנים שאינם טורחים לעשות שימוש באותם שירותים מקצועיים לצורך ניהול איכות בבניה, עלולים לחשוף את עצמם לבעיות שונות כגון: ליקוי בניה, אי –עמידה בתקנים הנדרשים בחוק המובילה להטלת קנסות על ידי גורמי האכיפה בענף הבנייה, וכמובן תביעת קבלן על ליקוי בניה ועיכוב מתמשך בהשלמת עבודות הבנייה עקב איתור ליקויים וקשיים בהגשת טפסי אכלוס, וכפועל יוצא מכל אלו לשחיקה ברווחיות הפרויקט בשורה התחתונה. 

לקריאת מאמרים נוספים, לחצו כאן

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם