חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

שירותים שלנו

אדר (קו) הנדסה » שירותים » ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה

ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה

ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה עבור פרויקטים גדולים ומורכבים, במיוחד בתחום הבניה והתשתיות, מצריכים ניהול איכותי במלוא מובן המילה. התכנון והניהול, שבמידה רבה הולכים האחד ליד השני, מהווים כותרת לכמה תתי פעילויות חשובות. בסיוע חברת אדר קו הנדסה (שנוסדה ב-1996) אשר תחום עיסוקה הינו ניהול הבניה, פיקוח ותכנון פרויקטים, נראה ממה מורכב ניהול איכותי וכיצד הוא בא לידי ביטוי.

הבסיס הוא בניהול תכנון הפרוייקט

כל פרויקט מורכב, בין אם בתשתיות, בכבישים או בהקמת מבנים, מתחיל את חייו בתכנון. ניהול תכנון הינו היסוד של הפרויקט כאשר הוא כולל היבטים אדמיניסטרטיביים, חוקיים ותקציביים.
במהלך התכנון, מנהל התכנון יקיים וינהל שיתופי פעולה מול גורמים שעוסקים ברישוי כגון: רשויות, עיריות, גופים ציבוריים, מועצות וכ"ו. בנוסף תפקידו של מנהל התכנון הוא לאשר תוכניות אשר הוכנו על ידי קונסטרוקטור, אדריכל, יועץ אינסטלציה, יועץ חשמל וכ"ו', בהכנת שרטוטים, חישובי עלויות וכו. תכנון הנדסי גם הוא חלק חשוב מהעניין, כאשר נערכים חישובים מדוקדקים לגבי עומסים, חוזק חומרים, התייחסות לתשתיות קיימות או רצויות. קיים גם אלמנט של תכנון פיננסי, שמפרט עלויות ותקציבים גלובליים אך גם לשלבים שונים או לחלקים שונים של הפרויקט. כדי להבין את מורכבות התכנון, נזכור כי פרויקט בתשתיות עשוי להתמשך לאורך חודשים ואפילו שנים.

 

ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה של אדר הנדסה עם יזם יסודות צור

ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה – תיאום בין הגורמים הרלוונטיים

ניהול פרויקטים במהלך התכנון כולל בתוכו אלמנט חשוב ביותר של תאום. לצורך כך, חייב מנהל פרויקטים לדעת בכל רגע נתון מיהם הגורמים הרלוונטיים, לרבות רשויות, גורמי ממשל, אדריכלים, מהנדסים, פועלים, שכנים (וועדי שכונות, קבוצות לחץ, פעילים חברתיים). התאום לפעמים נעשה ברמה היום יומית השוטפת ולפעמים בנקודות מפתח במהלך חיי הפרויקט. התאום נועד למנוע טעויות ואי הבנות, חיכוכים ויתר קשיים. התאום נועד לסייע בנקודות השקה בין בעלי התפקידים השונים, לחסוך כפילויות ולייעל.

 

ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה - פיקוח בניה הנדסי של אדר קו הנדסה בחשמונאים

 

אחד הגורמים הכי משמעותיים בפיתוח עיר או מדינה יהיה אופי הבנייה ואיכות הבנייה שלה. כל ענף הבנייה בארץ מתפתח במהירות שיא, הבנייה משנה צורה וסגנון והופכת להיות ירוקה ומאתגרת יותר מתמיד. לצורך זה יש ביקוש גדול בכוח אדם בתחום הבנייה, אדריכלים, מהנדסים ומנהלי פרויקטים שמנצחים על כל זה והופכים להיות מצרך מבוקש עד מאוד.

המבנים החדשניים שצומחים לשחקים, עם כל הטכנולוגיות החדשניות, משנים את פני הערים וחורצים נוף חדש באזורנו. יחד עם זה, קיימת דרישה יותר ויותר עבור ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה, שמסייעים בהליך הבנייה ונחשבים לבורג חשוב ביותר בכל המערכת ענף הבנייה.

מנהל פרויקטים בבניה                                                                                                                    

תפקידו של מנהל ומפקח פרויקטים יהיה ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה מההתחלה ועד הסוף. מהשלב הראשוני של תכנון המבנה ועד סוף הפרויקט. עליו לפקח אחר כל שלב ולהיות מצויד בכל הידע התיאורטי והמעשי על מנת להכיר ולהתמקצע בכל אחד ואחד מאותם השלבים, להבין את הלך העבודה ולתת מענה לכל בעיה שיכולה להתרחש. לכן, יש חשיבות עצומה בהכרת תחומים רבים שקשורים לעולם הבנייה על מנת לדעת איך לסייע ולתת פתרון מעשי ופרקטי. יש היום ביקוש גדול למנהלי פרויקטים ואנשים רבים מבקשים ללמוד את התחום, להוביל פרויקטים רבים ומאתגרים ולהיות חלק מענף הבנייה המשגשג בארץ ובעולם.

 

ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה אדר קו הנדסה שלב ג

 

ענף הבנייה                                                                                              

כל התעשייה של ענף הבנייה והתשתית מהווה את אחד המנועים הגדולים של הצמיחה במשק הישראלי. לכן יש חשיבות משמעותית לתחום של ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה, שכן הוא מסייע בענף, מקדם ומוביל למקצועיות בטיחות של כל פרויקט שנבנה. כל מבנה שיבנה יהיה מורכב משלל של אנשי מקצוע שכל אחד מתמקצע בתחומו ועוסק בו בשלב כזה או אחר בתהליך המבנה, יש חשיבות רבה להתלוות ולעקוב אחר כל אנשי המקצוע, לבדוק את רמת ביצוע עבודתם, לוודא שהכל נעשה באופן מקצועי ובטיחותי, ועבור זה יידרשו מנהלי פרויקטים בבניה מהשורה הראשונה. מנהלי פרויקטים בבניה של חברת אדר קו, למדו את המקצוע באדיקות ובקיאים בכל המערכת ובכל השלבים הקריטיים של הבנייה.

 

ניהול פרוייקטים בבניה

פיקוח וניהול פרויקטים בבניה                                                                                                   

מנהלי פרויקטים יתלוו כבר בשלבים הראשוניים של תשתית המבנה ויפקחו שכל הביצועים מתנהלים כשורה. במידה ויש משהו שחסר לאחד מאנשי המקצוע, מנהל הפרויקטים, מתוקף תפקידו, יהיה מחויב לסייע בכך ולמלא את החסר, לדאוג שהכל 'דופק כמו שעון' ולפי לו"ז מתוכנן. מנהל פרויקטים הינו האדם שיפתח מדי בוקר את האתר בנייה וינעל אותו בסיום כל יום. הוא יתלווה לכל אדריכל או מהנדס של המבנה כבר משלבי התכנון הראשוניים ויקבל מהם הדרכה, הוראות ומשימות.

לא בכדי למנהלי פרויקטים תהייה השפעה גדולה על הצלחת הפרויקט. מלבד גודל האחראיות שהתפקיד דורש והמסירות הגדולה שהוא מחייב, ישנם מבחר כלים ומיומנויות שיש עליו להכיר וללמוד, עליו להיות מעודכן בכל התפתחות טכנולוגית בתחום הבנייה שעשויה להועיל ולהתאים לפרויקט, מה שיוביל באופן ישיר לבנייה עדכנית ובטיחותית.

בטיחות היא מעל הכל                                                                                      

אנשים שעיסוקם ניהול ופיקוח בניה הם האנשים שגם מוסמכים על הבטיחות של תהליך הבנייה וכל האתר, יש להם תפקיד מכריע בכל התהליך שכן ישנם סיכונים רבים שטמונים בכל הליך בנייה והם יהיו אחראים לוודא שהכל מתנהל לפי הוראות הבטיחות ולפי החוקים והכללים של כל בניית מבנה. כיום כל מי שעוסק בתחום הזה הוא איש מקצוע מוסמך שרכש את המקצוע לאחר כמה שנות לימודים ויש לו ניסיון בתחום הבנייה והתשתיות. גם מהנדסים וארכיטקטים יכולים להפוך למנהלי פרויקטים שכן הן מכירים טוב את המערכת ומתמחים בה.

חישוב עלויות (אומדן) טרם תחילת העבודה

לא ניתן להתחיל את העבודה ללא חישוב עלויות מפורט של פרויקט והכנת וכתבי כמויות. כאשר צוות ניהול אשר מכיר היטב את הפרויקט ואת הדרישות המיוחדות שלו הוא יכול לבצע בקרה מעמיקה ומדויקת אשר תמנע בעתיד מהיזם עלויות נוספות ומיותרות.

צרו קשר עבור ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה

 

 

תחום הניהול והפיקוח כולל בתוכו תתי תחומים נוספים, בחרו את התחום המבוקש : פיקוח כבישים | ניהול ביצוע | ניהול התכנון

תהליכי העבודה בניהול הפרויקט:

1

אישור גרמושקה - ליווי אדריכלים לאישור תכניות טאבו.

2

פרוגרמה ותכנון מוקדם - ארגון של צוות היועצים, מנהל הפרויקט בוחר בקפדנות את צוות המתכננים מהמאגרים שקיימים במשרדנו ובהתחשב בסוג הפרוייקט ודרישותיו, כך שאותו מתכנן יוכל לתת את המענה המקצועי והמהיר ביותר לכל בעיה שתופיע.

3

ליווי וניהול צוות היועצים - מנהלי הפרויקטים מטעם אדר (קו) הנדסה לא חוסכים בזמן ובודקים את נכונות הפרוייקט, יעילותו, משך ביצוע הפרוייקט, עלויות ותקציבים של התכנון.

4

תכנון מפורט לאישור התוכנית - ניהול צוות מתכננים, ניהול ישיבות תיאום. ישיבות לאישור התכניות במועצה וכל גורם אחר. בקרת תהליכי תכנון, מתן פתרונות לצימצום עלויות. בדיקת כתבי כמויות של מתכננים, בקרה ובניית אומדני פרויקט כולל איחוד כתבי כמויות ומפרטים של מתכננים.

5

ניהול הכנות למכרז וחתימת חוזה קבלן: - בניית פרק "מוקדמות" (דגשים והוראות עבור הפרויקט) איחוד תכניות, מפרטים, כתבי כמויות. קביעת אבני דרך ללוחות זמנים לביצוע העבודה. ליווי תהליכי מכרז, ליווי המזמין בתהליכי בחירת קבלן זוכה

6

קיום פגישות עם הקבלן, צוות היועצים ויזם הפרויקט

7

פגישות תיאום והבהרות עם נציגי עיריות, מועצות, מנהלי מקרקעין וכו'

8

בדיקת זכאות היזם לתמלוגים מגורמים ממשלתיים וליווי עד לקבלתם

9

גיבוש תכניות עבודה והגדרת תפקידים

10

קביעת אבני דרך ללוחות זמנים לביצוע העבודה

11

ליווי המפקח בהחלטות חשובות ובעייתיות

12

ליווי והנחיות לקבלן

13

מתן פתרונות הנדסיים וטכניים למקרים בעיתיים שנוצרים בשטח.

14

הכנת מפרטים טכניים לבנייה

15

איחוד של כתבי כמויות רלוונטיים

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם