חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » ניהול בניה – מה כלול בתחום

ניהול בניה - מה כלול בתחום

ניהול בניה הוא שירות שניתן על ידי אנשי מקצוע לקהל יעד מגוון. בין היתר, ניהול ופיקוח פרויקטים כולל למשל את תחום הבניה והתשתיות. כאן ניהול ופיקוח בניה נמדד באופן שבו הוא מאפשר ליישם הנחיות של גופי רגולציה או רשויות מוניציפאליות. ככל שההיכרות עם התקנות והכללים עמוקה יותר, כך המפקח מונע עיכובים בפרויקטים של ענף הבניה.

תחת התחום של ניהול פיקוח ובניה נכללים גם שירותים שקשורים לכבישים, הקמת תשתיות והתנהלות מול ועדות מחוזיות. כל תשתית שמוקמת בישראל חייבת להיבנות תחת אישורים ופיקוח ולכן צריך להקצות עבורה אנשי מקצוע. חוץ מזה, יש הבדל בין התקנות שרלוונטיות עבור ניהול בניה בירושלים לבין התקנות של עיריית תל אביב או ערים אחרות בארץ.

ההיבט הבירוקרטי של ניהול ופיקוח בניה

לא רבים יודעים שתחת הנושא של ניהול פרוייקט בניה נכלל גם היבט שלם שקשור לביורוקרטיה. נכון להיום, מי שלוקח על עצמו את האחריות בתחום של ניהול בניה, פיקוח בניה וכו' , חייב להיות בעל ניסיון מוכח עם אדמיניסטרציה, חוקיות ותקציבים. תקנים אלו הם שעושים את ההבדל בין פרויקט בניה שמתבצע על פי החוק ומסתיים בזמן – לבין ניהול פרויקט בניה שמתעכב ולכן מסכן גם את היזם וגם את העובדים והציבור הרחב.

ההיבט הביורוקרטי של ניהול ופיקוח בניה, לעיתים לא מקבל את תשומת הלב שמגיעה לו כי רוב הציבור לא מודע אליו. אם למשל מזמינים שירות של ניהול בניה בירושלים אך לא טורחים לשאול לגבי אדמיניסטרציה ותקציבים, עלו להיווצר מצב שבו ניהול בניה פוגע באינטרסים של הלקוחות. הפתרון הוא להכיר לעומק את התחום של ניהול בניה בירושלים או בכל עיר אחרת בארץ ולבחור את אנשי המקצוע המתאימים למשימה.

תכנון פיננסי במהלך ניהול בניה

עוד היבט משמעותי של ניהול בניה הוא פיננסי. תחת ניהול בניה כלול כל הנושא של היצמדות למסגרת התקציב, מעקב אחר הוצאות והכנסות, בדיקת מקורות מימון, גיוס כספים והלוואות ועוד. בפועל, זה אומר שמי שמנהל פרויקט בנייה הוא גם זה שמפרט עלויות ותקציבים ואמור לדעת כיצד לשלב אותם בחלקים שונים של הפרויקט.

ניהול בניה מתבצע כבר בשלבים המוקדמים של התכנון. האמת היא שלא צריך לחכות עד שהפרויקט יגיע לשטח ויקרום עור וגידים על מנת לנהל אותו, כי תכנון מוקדם הוא זה שמהווה את הבסיס. על הבסיס של ניהול ותכנון הפרויקט ניתן לדאוג להיבטים האדמיניסטרטיביים, הכלכליים והשונים ולקצר את משך הזמן שעובר עד שמשיגים תוצאות.

לסיכום, התחום של ניהול בניה כולל גם את הפיקוח בפועל וגם את ההתנהלות מול שאר אנשי המקצוע והגורמים הרלוונטיים. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של ניהול ופיקוח בנייה, צריך להתאים את השירות לעיר שבה פועלים ולמסגרת התקציב שנקבעת עוד קודם.

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם