חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » איך לקבל היתר בנייה בקלות?

איך לקבל היתר בנייה בקלות?

היתר בנייה הוא רישיון שניתן לקבל מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה או רשות הרישוי, כנדרש עפ"י החוקים והתקנות של התכנון והבנייה. היתר הבנייה הוא מסמך שמצורפים אליו כל תכניות המבנה, מפה של מדידה ואישורים של רשויות וכל גוף מוסמך אחר. הוא כולל את כל הפרטים של האחראים על התכנון ועל הבנייה ועל הפיקוח שלה. חשוב לדעת שבנייה שמתבצעת ללא היתר שכזה נחשבת לעברה פלילית.

איך לקבל היתר בנייה בקלות?

היתר בנייה ניתן לקבל במידה ועומדים בכל הבקשות והתקנים כחלק מתהליך פיקוח בנייה. במידה ורוצים לבנות מרפסת או כל מבנה אחר צריך לדעת מה החוקים והתנאים בהם צריך לעמוד על מנת לקבל את היתר הבנייה. במאמר זה נרחיב בנושא היתרי בנייה ונסביר מתי ובאלו תנאים יהיה ניתן לקבל היתר בנייה ומתי לא.

היתר בניה

 

אילו מצבים דורשים היתר הבנייה?

סעיפים בחוקי הבנייה והתכנון והתקנות קובעים את המקרים שיש בהם דרישה להיתר בנייה. במצב של הקמה של בניין חדש, הריסת בניין, חריגות בנייה או הקמה שלו. במצב של כל תוספת שמעוניינים להוסיף לבניין עצמו כמו, חלון, סגירה של מרפסת, חניה, גדר, סכך, לרבות קירוי מרפסת גם אם הקיר הוא מחומרים שונים. כל שינוי שמעוניינים לבצע בקיר חיצוני.

בשינויים פנימיים בחלל הבית אין צורך בהיתר בנייה, רק למעט במקרה שבו משנה הדייר את השטח של החלל, או פוגע בשלד הבניין ובקירות תומכים, במבנה שהוא משותף, בצנרת שהיא משותפת לעוד דיירים. היתר בנייה נדרש גם במצב של חפירה ומילוי שמנשים את צורת הקרקע או היציבות ומערערים את ביטחונה. גם כל בקשה שהיא מיועדת לשינוי המבנה בצורה חריגה. יש גם מקרים שבהם נדרש היתר בנייה מצומצם כמו פרגולה, גדר, או מחסן.

כמובן שברוב המקרים נדרש ייעוץ מקצועי של משרד אדריכלים.

מהם המצבים שבהם לא ניתן לקבל היתר בנייה?

במידה והיו סטיות מהתכנית האדריכלית המקורית או המבנה לא חוקי מסיבות כלשהן לא ניתן יהיה לקבל היתר בנייה. סטייה ניכרת היא לדוגמא: שינוי מקום השטח או דרישת זכויות בנייה אחרות ושונות ממה שנקבעו מראש. בכל מקרה כזה צריך לשנות את התכנית כתנאי למתן היתר.  יש תנאים אחרים, שהם סטייה מתכנית שאינה נחשבת לסטייה גדולה מהתוכנית המקורית וניתן יהיה לקבל היתר בנייה במסגרת שימוש חורג, כגון:

  • הקלה – בנייה עם שינוי זעיר מהוראות התכנית כמו שינוי בקוו הבניין או תוספת של עוד קומה וכו'.
  • שימוש חורג – שימוש אחר ממה שנקבע בתכנית המקורית, כמו לדוגמא שימוש של גן ילדים במקום שהוא בכלל מקום שמיועד למקום מגורים.

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם