חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » תכנון והתקנה של בורות חלחול בפרויקט בנייה

תכנון והתקנה של בורות חלחול בפרויקט בנייה

ניהול פרויקטים בבניה הוא תחום חשוב להפליא, וכמו שהוא חשוב, כך הוא מסובך. הסכנות הרבות והסיבוכים הרבים שבדרך מחייבים פיקוח מתמיד, תכנון מדויק וקפדני והתקנה זהירה של כל סחורה או ציוד. אמנם ניתן לפעמים לבצע שינויים, אך כשמדובר בפרויקט בנייה, כל שינוי הוא בהיקף עצום, הן מבחינת משאבים והן מבחינה כלכלית. חברת "אדר (קו) הנדסה" עוסקת בכל הקישור לניהול, תכנון, פיקוח ובקרה של פרויקטים של בנייה, כולל השלב הקריטי של חישוב כמויות וכתיבת כתב כמויות. במאמר זה נתייחס באופן ספציפי לקידוח בור חלחול בפרויקט בנייה ועל המטרות שיש להשיג באמצעותו.

בור חלחול

בור חלחול, המוכר גם בשם בור ניקוז, משמש להובלת מי הגשמים אל תוך מאגרי המים התת-קרקעיים שבאדמה, על מנת שלא יצטברו במקומות הלא נכונים, יצרו הצפות, יצרו לחצים הידראוליים ורטיבות ובכך הוא מספק הגנה על מערכות שונות ומאפשר מחייה באופן נעים ונוח לכל האנשים המתגוררים באזור. קיימים סוגים שונים של בורות חלחול ויש לדעת לבחור את הבור הנכון לאותו פרויקט.

קידוח בור חלחול מצריך קודם כל עבודת תכנון ענפה על ידי מהנדס ייעודי, שיקבע את המיקום העתידי שלו, העומק שלו והגודל שלו בהתאם לאזור שבו הוא יהיה, סוג האדמה המצויה בו ותנאי האקלים השוררים בסביבה שלו. כמו בכל עבודה הנדסית ועבודה אחרת הקשורה לבניין, גם כאן יש לקחת את העבודה ברצינות ובקפדנות, כי יהיה קשה לשנות את העבודה בדיעבד ויש לעמוד בתקן בור חלחול.

בורות חלחול משחקים תפקיד חשוב בשמירה על משק מים תקין לכלל הציבור. בישראל לא יורדים גשמים רבים, וחשוב לדעת למקסם את מי הגשמים שכן יורדים, על מנת שלא יווצר מצב של מחסור. בור חלחול שתוכנן ונבנה באופן נכון ידע לתעל את כל מי הגשמים שירדו בסביבתו באופן האפקטיבי ביותר.

בורות חלחול וניהול פרויקטים בבנייה

הסכנות בתכנון או בהתקנה לא נכונה של בורות חלחול מדברות על סכנה להצפות, לרבות בתוך הבתים עצמם, חוסר ניצול של מי גשמים, לחץ הידראולי על הצנרת, פגיעה בתשתיות המבנים – ועוד. תכנון והתקנה נכונה ימנעו הצטברות של מים במקומות הלא נכונים, יתעלו את מי הגשמים באופן הנכון ביותר ויעזרו לניצולם הכללי.

מעבר לתכנון בורות חלחול, חברת "אדר (קו) הנדסה" עוסקת בכל הקשור לתכנון, פיקוח וניהול פרויקטים בבנייה. אנחנו עוסקים בבקרת ואבטחת איכות, ניהול פרויקטים בתחום הכבישים, עבודות עפר, פיקוח הנדסי וכמאות – חישוב כמויות ואומדני פרויקטים בעבור קבלנים ויזמים. מאחורינו מעל ל-20 שנה של ניהול פרויקטים מקיפים וגדולים ואנחנו שמים דגש על אמינות, איכות ועמידה מדויקת בלוחות זמנים, כמתבקש וכנדרש בתחום הבנייה.

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם