חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » קצת על תכנון כבישים

קצת על תכנון כבישים

כבישים משמשים רכבים פרטיים וכלי רכב של התחבורה הציבורית. כתוצאה מכך, הכביש הוא אחת אחת התשתיות החשובות ביותר בישראל ובעולם ויש לו השפעה דרמטית על איכות החיים של התושבים. אם רוצים להגיע במהירות ממקום למקום וגם למנוע תאונות ופגיעה בחיי אדם, צריך לדאוג לסלילת כבישים ברמה גבוהה ובעיקר לתכנן אותם היטב.

תכנון כבישים מבוצע בשיתוף פעולה בין מספר גורמים ואנשי מקצוע. ראשית, ישנה רשות ארצית שהתפקיד שלה הוא להתוות את הדרך ולקבוע איפה סוללים כבישים, היכן סוללים נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית ומה עושים על מנת לשלב מדרכות להולכי רגל יחד עם כבישים מהירים לרכבים ומכוניות. שנית, יש את החברות שעוסקות בפועל בנושא של תכנון וייעוץ לכבישים עבור רשויות ארציות, מחוזיות ומוניציפאליות.

 

 

בקרת איכות וניהול ביצוע לפרויקט הר חומה

 

כיצד מבצעים תכנון וייעוץ לכבישים?

תכנון כבישים עם אדר קו למשל מראה איך עושים זאת באופן שעולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי. בשלבים המוקדמים של תכנון כבישים, בודקים את הנסיבות הקיימות בשטח ואת תוואי הקרקע. על בסיס הנתונים האלה מבצעים תכנון תנועה וכבישים ומבררים מה הצפי למספר המכוניות שאמורות להשתמש בתשתית. אם לוקחים בחשבון במהלך תכנון כבישים עם אדר קו גם את הסיכונים הקיימים, אפשר למנוע אותם מראש.

לא רבים יודעים שתחת תחומי עיסוק תשתיות וכבישים נכללים שירותים נלווים. על קצה המזלג אפשר להזכיר שירותים ובהם ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה, בקרת איכות לתשתיות, כמאות, ייעוץ בהליכי משפט וכמובן תכנון כבישים לעומק. בכל אחד מהשירותים האלה, נדרשת מעורבות של אנשי מקצוע אחרים.

מצופה מאנשי המקצוע שעוסקים בתחום של תכנון כבישים להפעיל את הניסיון שעומד לרשותם. באמצעות הניסיון אפשר למשל לדעת מאיזה טעויות להימנע כבר בשלבים המוקדמים של התכנון, או באיזה אופן צריך לשלב בין תכנון תנועה וכבישים כדי לא לחרוג מההנחיות של הגורם המפקח. בהמשך, אפשר לבצע תכנון כבישים עם אדר קו כדי להבטיח בקרת איכות חומרים וביצעו ברמה גבוהה.

הנדסת כבישים אדר קו הנדסה

 

מה קובעים התקנים הישראלים לתכנון?

האמת היא שהתקנים הישראלים לתכנון הם אלו שמשפיעים בצורה המהותית ביותר על האופן שבו מבצעים בפועל תכנון כבישים. תקנים אלו קובעים מה מותר ומה אסור לעשות והיכן תכנון תנועה וכבישים משרת את האינטרס הציבורי. כתוצאה מכך, התקנים הישראלים לתכנון חייבים לעמוד בראש סדר העדיפויות גם כאשר מבצעים תכנון כבישים עם אדר קו.

המטרה של התקנים הישראלים לתכנון היא לשמור על הסדר בכל מה שנוגע לנושא של תכנון תנועה וכבישים. ללא תקנים כאלה אי אפשר לייצר תשתיות שמשרתות את האינטרס הציבורי, מה גם שהסלילה הקיימת של הכבישים עלולה להתעכב ולהיפגע. לפיכך, הצוות של תכנון כבישים נשאר בקשר עם מנהלי הפרויקטים וכך מונע עיכובים ואי התאמות של הפרויקט בהשוואה לתקנים ולרגולציה או החוקים השונים בתחום.

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם