חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » עלות בנייה למטר

עלות בנייה למטר

כל מי שקשור בדרך כלשהי לעולם הבנייה, הבניין והשיפוצים יודע שברוב המקרים משימות הבנייה אינן זולות וגם מנהלי העבודה וגם הקבלנים מנסים בכל דרך לבצע חישוב כמויות להורדת עלות הבנייה למטר וזאת גם מתוך שיקולים כלכליים וגם מתוך שיקולים הקשורים למשך זמן העבודות. כך הדבר בכל שלב של העבודות. גם בעבודות שלד וגם עם התקדמות הפרויקט ואפילו בשלבי הסיום שלו. כאשר מבוצעת הערכה של עלות בנייה בתחילת הפרויקט – יש שאיפה להיצמד להערכה זו ולא לחרוג ממנה.

משימת ניהול פרויקט הבנייה

ניהול פרויקט בנייה אינו משימה פשוטה כי אם מאתגרת מאד ויש בה לא מעט משתנים. חשוב לדעת שיש קשר בין אזור מגורים לבין עלות העבודות, שכן יש אזורים הנחשבים ליותר או פחות יקרים וחשוב לדעת מראש מה כולל פרויקט הבנייה – האם רק בית פרטי על כל שלבי הבנייה או שמא צריך להוסיף גם תכניות ושרטוטים לטובת מקלט – מה שיכול לשנות באופן מהותי גם את הערכת העלות וגם את משך זמן העבודות. כאשר מדובר על בניין קומות חשוב לדעת מראש האם גם הלובי והמרתף כלולים בעבודה וכמובן כמה קומות תהיינה בבניין.

פרטים נוספים אודות פרויקטים של מגורים

חשוב מאד לדעת שעולם הבנייה אינו דומה עבור בנייה לצורך מגורים או בנייה הקשורה במסחר או משרדים. אמנם גם בתחום המסחרי יש שאיפה להוזלה מקסימלית של עלות הבנייה למטר אך כאשר בונים חנויות, למשל – ישנה סבירות גבוהה יותר לחריגה בשל רצון עז להגדיל ככל האפשר את החלל הפנימי שאליו יגיעו הלקוחות. לעומת זאת, פיקוח בנייה בפרויקט של בנייה למגורים נחשב לקל יותר, יחסית, שכן בסיס העבודות בדרך כלל קבוע ואין הרבה מרווח לסטיות או חריגות.

בכל המקרים של בניית בית חשוב מאד לשים לב לעלות הבנייה ולא לחרוג. במקרים של בניית קוטג' דו-משפחתי גם כן החריגות פחות אפשריות, ולכן חשוב מאד להקפיד על עלות הבנייה למטר – כפי שהוערך בטרם התחילה הבנייה הלכה למעשה. כאשר מקפידים על עלות נמוכה ומוזלת – הפרויקט כולו יישמר במסגרת התקציב שהועמד.

ראו גם: בקרת איכות ברמה הגבוהה בישראל

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם