חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » למי פונים לצורך הכנת כתב כמויות?

למי פונים לצורך הכנת כתב כמויות?

כתב כמויות הינו מינוח מקצועי מענף הבנייה והוא למעשה כולל בתוכו את כל החומרים הנדרשים לצרכי בנייה, הרחבה או שיפוץ של מבנים. כתב כמויות בנייה מופיע כטבלה המפרטת בתוכה את רשימת החומרים הנדרשים לצרכי ביצוע עבודות הבנייה, כאשר לצד כל חומר וחומר מופיעים כמויות החומר הנדרשות בהתאם לשלבי הבנייה השונים.

כתב כמויות – מהי מטרתו?

חשיבותו של כתב הכמויות הובילה לכך שיותר ויותר כתבי כמויות נערכים על ידי אנשי מקצוע בעלי רקע מעשי בענף הנדסה אזרחית ולא בהכרח על ידי הקבלן המבצע. תכנון לקוי ו/או שגוי של כתב הכמויות עלול להוביל לתכנון תקציבי לא מדויק של הפרויקט ובחלק מהמקרים להוביל להשהיית עבודות הבנייה עקב "חור" בתקציב

חישוב כמויות החומרים לצרכי בנייה, הרחבה או שיפוץ, מהווה את אחד מהשלבים המקדימים והחשובים ביותר לצורך תכנון פונקציונאלי של פרויקטים לביצוע בענף הבנייה. מטרת הכנתו של כתב כמויות עוד בשלבי התכנון המקדימים של הפרויקט הינה קביעת אומדן עלויות מדויקות של דרישות הבנייה לאורך כל אחד משלביה. חשיבותו של כתב הכמויות הובילה לכך שיותר ויותר כתבי כמויות נערכים על ידי אנשי מקצוע בעלי רקע מעשי בענף הנדסה אזרחית ולא בהכרח על ידי הקבל המבצע או אדריכל הפרויקט. תכנון לקוי ו/או שגוי של כתב הכמויות עלול להוביל לתכנון תקציבי לא מדויק של הפרויקט ובחלק מהמקרים להוביל להשהיית עבודות הבנייה עקב "חור" בתקציב.

מה הוא כולל בתוכו כתב כמויות?

קיימת חשיבות רבה לפירוט סעיפים כגון: עלויות הריסת מבנה קיים (במידת הצורך), עלויות ריצוף, בטון,איטום, עלויות תאורה וחשמל, עלויות פיתוח חוץ (שצ"פים), ברזל וכ"ו. 

כתב כמויות כולל בתוכו פירוט מורחב של כל השטחים המיועדים לבנייה, כאשר לכל שטח ניתנת התייחסות נקודתית בהתאם לנתונים השונים המאפיינים אותו, לרבות, נתונים קונסטרוקטיביים, נתונים הנדסיים, נתוני חיבור למערכות נדרשות וכדומה. במקביל, כתב כמויות כולל בתוכו רישום מדויק של כל החומרים הנדרשים לצרכי ביצוע והשלמת תהליכי הבנייה השונים הנדרשים בכל אחד מהשטחים, החל משלב פיתוח הקרקע ועד לשלב ביצוע עבודות הגמר בפרויקט. כמו כן, כתב הכמויות מציג בתוכו אומדן מדויק של עלויות החומרים הנדרשים. את חישוב אמודן עלויות החומרים נהוג לפרט בכתב הכמויות על פי כמות או לפי מ"ר.

אדר קו הנדסה – המומחים להכנת כתב כמויות לצרכי בנייה, הרחבה או שיפוץ

אדר קו הנדסה הינה חברה מנוסה ומקצועית העוסקת בתחום ניהול פרויקטים בבניה כבר למעלה מ-20 שנה. לרשות החברה, מגוון רחב של שירותי הנדסה אזרחית המיועדים בין היתר לצרכי ליווי, ניהול ופיקוח של פרויקטים גדולים, מורכבים ומגוונים בענף הבנייה והתשתיות. כמו כן, אדר קו הנדסה משמשת חברת בקרת איכות המתמחה בין היתר בהכנת כתבי כמויות לצרכי בנייה פרטית ובנייה רוויה. שירותי הכנת כתב כמויות בחברת אדר קו הנדסה מיושמים על ידי כמאי מנוסה המסתייע במערכות מתקדמות מסוגן לצורך כך.

לפרטים נוספים בנושא כתב כמויות, לחצו כאן

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם