חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » חישוב אומדני פרויקטים

חישוב אומדני פרויקטים

אחת המשימות החשובות יותר לקבלן או יזם בתחילת פרויקט היא לבצע אומדן מדויק שתואם את הפרויקט במהלך התכנון. חישוב זה יכול להראות לו בצורה מוחשית את ההוצאות בגין עלות החומרים, עלות העבודה וכמובן את הרווח שיישאר לקבלן לאחר הפחתת ההוצאות.

חישוב עלויות בניה ואומדן עלויות

חישוב עלויות בניה ואומדן עלויות

כיום, כל יזם או קבלן פונה לחברות המציעות שירות זה עוד בראשית הפרויקט, בכדי להגיש הצעה רווחית ללקוח או לגשת למכרז בצורה מקצועית על מנת להימנע מהפסדים. חישוב אומדני כמויות כולל בין היתר גם חישובים הקשורים לעלויות חומרים, עליות הפועלים ואנשי מקצוע הנחוצים לצורך ביצוע הפרויקט ועוד מיני חישובים אחרים המעניקים לקבלן תמונה כוללת על הפרויקט ותקציב עלויות הבניה.

כידוע חלקו הגדול של כל פרויקט הינו מתן אומדן מדוייק שתואם את הפרויקט במהלך התכנון. צוות הניהול והפיקוח שלנו שם דגש על נכונות האומדן בשלב התכנון ובדיקה קפדנית של חשבונות המוגשים על ידי הקבלן במהלך הביצוע, כך שגם המזמין וגם הקבלן בטוחים באמינות החשבונות המאושרים ושני הצדדים יוצאים מורווחים.

 

חישוב עליות בניה בהתאם למכון התקנים

מעבר לכך, על חישב עליות הבניה להיות בהתאם לדרישות מכון התקנים, שהרי ישנה חשיבות רבה לבניה על פי תווי התקן שנקבעו בחוק. לאור ליקויי בנייה הרבים שאנו שומעים בתקשורת, על כל קבלן או יזם למנות מפקח חיצוני שיגיע בסוף הפרויקט וגם במהלכו לפקח כדי לפקח בצורה נכונה ובטיחותית על הפרויקט.

מהם הסיבות לעלויות בניה גבוהות בשנים האחרונות?

ראשית הסטנדרטים של בניה עלו וקיום ישנם מבנים מורכבים יותר מלפני עשור, מעבר לכך, עלויות החומרים עצמם עלו בעשרות אחוזים וגם עליות העובדים הפועלים בשטח והמחיר לשעת עבודת הפועל בשטח. סוגי הגימורים של הבניה משפיעים מאוד על עלויות המבנה עצמו, ישנם גימורים יוקרתיים וישנם גימורים סטנדרטיים, כאשר מדובר בעבודות עפר ותשתיות של כביש, עלות הגימורים אינה גבוהה אזי שסך העלות הכוללת למטר תיהיה נמוכה מאשר עלות בניה למטר בבניין.

חישוב אומדני פרוייקטים

גורמים נוספים לשיקול בחישוב עלויות בניה

יש לקחת בחשבון גורמים בירוקרטיים הנתפסים בעיני הציבור כמתישים ומיגעים וכמובן מקשים על הליך בניה וסיומו באופן מהיר. גופים בירוקרטיים בתחום הבניה הינם המדינה עצמה הגובה אגרת בניה עבור כבישים, מדרכות וביוב, מנהל מקרקעי ישראל גם הם גובים סכום שיש לבדוק אותו ברמת הסכם החריכה מול המדינה.

 

מה כולל שירות חישוב עלויות בניה?

עלויות בנייה מתחלקות לשני קבוצות עיקריות: עלות בניית השלד ועלות בניית הגמר ופיתוח השטח. את עלויות אלו מקובל לחשב בטווח של בין 5000 ל- 6000 ₪ למ"ר כאשר מדובר בבניה סטנדרטית. כמובן שהמחירים יכלים לעלות מעלה בהתאם לסוגי החומרים הנדרשים ועל פי בקשת הקבלן לבצע בניה יוקרתית. מחירים אלו כוללים את כל מה שקשור לעלות הבנייה והחומרים לדוגמא: דלתות, חלונות, ריצוף, כלים סניטרים ובכלל כל מה שהקבלן מתחייב להעניק לדיירים במסגרת ההסכם. בשנים האחרונות מחירי החומרים עלו באופן משמעותי, לא רק בשל עליית עלויות החומרים וכוח האדם, אלה כיוון שלקוחות אינם מסתפקים בסטנדרט הניתן על ידי הקבלן, אלא הם מעוניינים בגימורים יקרים יותר.

אם כך, יוצא מצב שיש צורך לאמוד את תעריפים אלו מראש, שהרי הקבלן מתחייב על גימור יוקרתי ושימוש בחומרים איכותיים יקרים יותר במהלך הבנייה, כך שיש צורך לתמחר את עלויות הבניה באופן שונה. דבר זה כולל את תמחור רמת גימור, השלד, החומרים ועוד מיני רבים.

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם