חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » התשתיות, הכבישים והשצ"פים

התשתיות, הכבישים והשצ"פים

ניהול ופיקוח פרויקטים בתחום התשתיות, הכבישים והשצ"פים

בחברתנו אנו מנהלים פרויקטים בתחום התשתיות כגון סלילת כבישים, תשתיות ושצפ"ים. פרויקטים אלו דורשים מקצוענות ומיומנות הנדסית של צוות ניהול ופיקוח. הצוותים שלנו כוללים מהנדסים והנדסאים אזרחיים עם נסיון רב בתחום, שלומדים בצורה מעמיקה כל פרויקט לגופו, שוקלים בקפדנות את הליך הביצוע ו/או התכנון שנדרש במהלך הפרויקט.

היתרון של חברתנו הוא שאנשי הניהול והפיקוח שלנו מתמחים במגוון רחב של מקצועות הנדסה אזרחית נוספים כגון בקרת איכות, תכנון וחישובי כמויות. מה שמאפשר הסתכלות רחבה ומקצועית יותר על הפרוייקט.

כידוע חלקו הגדול של כל פרויקט הינו מתן אומדן מדוייק שתואם את הפרויקט במהלך התכנון. צוות הניהול והפיקוח שלנו שם דגש על נכונות האומדן בשלב התכנון ובדיקה קפדנית של חשבונות המוגשים על ידי הקבלן במהלך הביצוע, כך שגם המזמין וגם הקבלן בטוחים באמינות החשבונות המאושרים ושני הצדדים יוצאים מורווחים. 

ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה בדגש על איכות הביצוע

בימנו נותנים דגש מיוחד על איכות הביצוע, גם כאן קיים יתרון של חברת אדר (קו) הנדסה, בכך שצוות המהנדסים שלנו בעל ידע רחב בבקרת איכות. אנו דורשים מקבלן הביצוע לקיים בקרת איכות עצמית. במסגרת שירותי פיקוח אנו נותנים שירותי אבטחת איכות שלאורך השנים מתבררים כיעלים ותורמים לשיפור איכות הביצוע.

בפרויקטים רבים אנו מבצעים תכנון כבישים, מערכות ניקוז ותאום מערכות, דבר זה נותן ערך מוסף בניהול התכנון ובביצוע עצמו בזכות שיתוף הפעולה שקיים בין הצוותים, מה שתורם לעבודה יעילה שכוללת העברת נתונים מהירה ופחות מחסומים בירוקרטיים בין גופים הנ"ל מה שהופך ניהול ופיקוח בנייה לאפקטיבי ביותר.

ניהול פרויקטים של חברת אדר (קו) הנדסה

במהלך שנות פעילותינו, החברה פיקחה וניהלה בהצלחה רבה מאות פרויקטים בקנה מידה שונים. הפרויקטים המובילים שביצענו הכוללים פיקוח וניהול:

  • דרכי בטחון בארץ, תכנון כבישים וניהול פרויקטים עי מפקח בניה עבור משכ"ל
  • קיר אקוסטי במתחם "ת.ב.ע.1750" תל אביב, תכנון קיר, מדידות וניהול ביצוע.
  • רכבת קלה בירושלים- קטעים 1,2,3,4,6,7,8,9 ניהול הנדסי של פרויקט ומדידות עבור קבלני ביצוע.
  • מתחם "מחסיה" – תכנון כבישים ומדידות עבור יזם.
  • הרחבת ישוב נעלה – תכנון, ניהול ופיקוח פרויקט עבור מועצה אזורית מטה בנימין ומשהב"ש.
  • רמת בית שמש- תכנון כבישים+ניהול פרויקט- יזם
  • אזור תעשייה ביתר – ניהול ותכנון עבור יזם.
  • מושב בקוע- מפקח בנייה מומחה בניהול תכנון וביצוע עבור יזם.
  • בקרה והערכת כתב כמויות- עבור בניני בר אמנה.
  • בקרת איכות- פרויקט רכבת קלה-קטע A7
  • עבודות מדידה ועריכת מכרזים של מפקח בנייה – עבור משהב"ט
  • בית שמש פיקוח עבור עירייה
  • כביש בגין צפון ירושלים- ניהול הנדסי עבור קבלנים מבצעים

בחלק ניכר מהפרויקטים שעליהם פיקחנו וניהלנו אנו אחראים על עריכת אומדנים, לוחות זמנים ומעקב.

אנו שומעים לא מעט פעמים בתקשורת על ליקויי בניה שגרמו נזק של ממש לעוברי אורח או לעובדים ולא פוקחו נכונה על ידי צוות ניהול ופיקוח בנייה מקצועי ומנוסה, כך שמדינת ישראל מחייבת על פי החוק להצמיד לכל פרויקט מפקח בנייה חיצוני שיפקח על עבודת הפועלים ועל עבותם של יזמים וקבלנים על מנת לקבל מבנה בטיחותי. במהלך שגרת העבודה באתר בניה, יש לא מעט ליקויים שיכולים להתגלות כמסוכנים לציבור, כך שעבודת ניהול ופיקוח פרויקט היא הכרחית בכל אתר בניה באשר הוא.

עבודתה של חברת ניהול ופיקוח בניה

חלוקת התפקידים על ידי חברת פיקוח בנייה נעשית בצורה זאת: מנהל הפרויקט אחראי לפן המקצועי וכספי, כאמור הוא אחראי על  הכנת תקציב אישי של הפרויקט, לדוגמא יציאה למכרזים, ניהול מסע ומתן בין קבלנים, עריכת חוזים מפורטים, ניהול הכספים בפרויקט ועוד. כמו כן, מפקח הבניה מטעם חברה חיצונית הוא זה שאחראי על הפן הטכני והביצועי בפרויקט ועליו לוודא כי הפרויקט מתנהל בצורה מקצועית ועל פי לוחות הזמנים שנקבעו מבעוד מועד. תפקידו של מפקח בנייה בין היתר הוא גם להגיע מדי יום לאתר הבנייה ולפקח כי העובדים מבצעים את עבודתם בצורה בטיחותית, הן מבחינת בטיחות העובדים בעת עבודתם והן מבחינת עבודה על פי תווי התקן הנדרשים על פי חוקי התמ"ת.

בתום הבניה של הפרויקט, יש צורך להיעזר במפקח חיצוני שיגיע לבדוק כי הפרויקט נבנה על פי תווי התקן ועל פי נתונים שונים שיאפשרו לקבל אישור כי העבודה התבצע בצורה תקנית. כמו כן, בשלב זה מאתרים ליקויי בניה.

דגשים בניהול הבניה ופיקוחה

לניהול פרויקט בניה יש אספקטים רבים, מנהל פרויקט חייב לעמוד בהתחייבות וביעדים שהציב היזם של הפרויקט. מעבר לכך יש לעמוד בתקציב שהוגדר ולנסות ככל האפשר לא לחרוג ממנו ולפקח עליו כחלק מניהול ופיקוח הבנייה. מלבד הידע המעשי בשטח של מנהל הפרויקט עליו להיות מומחה בספקטרום התיאורתי ולפקח על הפרויקט.

ראו גם: ניהול פרויקטים בתחום הכבישים והתשתיות

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם