חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » הקמת תשתיות לפרויקט נדל"ני

הקמת תשתיות לפרויקט נדל"ני

הקמה של מבנים מתחילה מתכנון מקיף של הפרויקט, כאשר לרוב הלקוחות הפוטנציאליים יראו מודל של צורתו המוגמרת. בפועל, מרבית העבודה אינה מתבצעת בשלב הבנייה, אלא בהכנת התשתיות המתאימות לפרוייקט. במאמר זה נדון בהרחבה בתהליך המורכב אותו מכירים היטב מסיימי קורס נדל"ן ונכיר את האתגרים המיוחדים הניצבים בפני מתכנני הפרויקט.

שלב התוכניות: המהנדסים משלבים כוחות

תכנון הפרויקט מתחיל מהבסיס, כאשר מתבצעות חפירות על מנת לבנות את יסודות המבנה. ככל שהמבנה יהיה גבוה ומאסיבי יותר כך גם "שורשיו" ינעצו עמוק יותר באדמה. כאשר מתבצעות החפירות הן מתוכננות היטב על ידי ממומחי הנדסה אזרחית על מנת שלא לפגוע בתשתיות הקיימות בזמן ביצוע עבודות עפר בשטח.

תכנון המבנה מתבצע על ידי מספר מהנדסים המומחים כל אחד בתחומו- מאדריכלים בעלי שיקולי בטיחות וחזון עיצובי מרהיב ועד מהנדסי חשמל ומומחים המחליטים מאילו חומרים יבנה כל אחד מהחלללים בפרויקט. בשלב זה מתבצעת הערכת כללית המובילה לתוכנית כוללת בהתבסס על חישוב כמויות, שתשפיע בסופו של דבר גם על חישוב עלויות החומרים והעבודה בתהליך.

 

הקמת תשתיות לפרויקט

 

תכנון הכבישים ודרכי הגישה למבנה

פרויקטים בסדר גודל בינוני ומעלה ילוו גם בתכנון מקיף של פתרונות התחבורה למבנים. כאשר מוקם פרויקט מגדלים למשל יש לתכנן מערכת של כבישים שיגיעו אליו ויותאמו לכמות הדיירים העושים את דרכם לבית וממנו. חלק מהמבנים יכללו גם שטחים מסחריים שידרשו הכנה מוקדמת. לכן, לצד תשתיות מתאימות  יתוכננו גם כבישים וחניונים מתאימים.

תכנון הכבישים ודרכי הגישה למבנה

משלב התכנון לשלב האישור

לפני שמתחילה הבניה, התוכניות הנוגעות לתשתיות ותכנון המבנה עצמו צריכות לעבור את הוועדה המחוזית. ככל שהמהנדסים המעורבים בתהליך מנוסים יותר, ומכירים את הדרישות השונות של כל ועדה עירונית כך שלב האישורים יסתיים מהר יותר. לעתים, ידרשו מספר שינוים בתהליך הבניה על מנת להתאים את התכנית  לתוכניות עירוניות קיימות, או בשל שיקולי בטיחות שלא נלקחו בחשבון. שלב הבנייה עצמו מתחיל כאשר השינויים מבוצעים ברמת התכנון ועוברים את האישור הדרוש.

שלב הבנייה

שלב הבנייה

לאחר שניתן לפרויקט, קטן כגדול, ייעוץ הנדסי מקיף והתקבלו האישורים הדרושים, מתחילות עבודות התשתית ואז הבנייה עצמה. כעת מתחיל השלב בו הפרויקט שתוכננן היטב על הנייר מתחיל לקרום עור וגידים- נדבך אחר נדבך. נוספות קומות על התשתית שנבנתה, נוספות תשתיות החשמל, הגז והאינסטלציה. במהלך הבנייה נוסף אתגר מיוחד – גידור ואבטחה של מתחם הבנייה על מנת למנוע מעוברים ושבים להפגע וכן על מנת לשמור על חומרי הגלם המאוחסנים במקום מפני גניבה.

חומרי הגלם המאוחסנים במקום מפני גניבה

כעת, לאחר עמידה באתגרים כולם המבנה מוכן. לא רחוק היום ודיירי הפרויקט יקבלו לידם את המפתח ויכנסו לדירה או בית חדשים. מסיימי קורס נדל"ן מכירים את האתגרים המיוחדים הניצבים בפני מתכנני הפרויקט ולכן מומלץ לפנות אליהם בנושא.

חברת אדר קו הנדסה עוסקת בבניית תשתיות לפרויקטים, תשתיות כגון: עבודות עפר, תשתיות חשמל, מים, גז, כבלים וכדומה, חישוב כמויות לבניה, כמות עובדים, כלי עבודה כלי רכב, שעות אבטחה, גידור, בקרה ושירותים נוספים.

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם