חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » גידור ושילוט אתר בנייה

גידור ושילוט אתר בנייה

אתרי בנייה הם אתרים שיש בהם משום סכנה עבור מי שלא מכיר אותם או אפילו במידה מסוימת לעובדים שנמצאים שם ומבצעים את עבודות הבנייה. על מנת לשמור על הגנת העובדים חשוב מאד שאזור הבנייה יהיה מגודר ותחום והם יידעו בדיוק מתי הם נמצאים באתר ומתי לא. בנוסף, כאשר מוצב שלט לאתר בנייה יכולים העוברים והשבים להבחין בכך שהם מתקרבים לאתר בנייה וכך יידעו שלא להתקרב לשם. ברוב אתרי הבנייה כיום מותקנת מערכת גידור איסכורית המונעת כניסה ממי שאינו מורשה להגיע אל תוך אתר הבנייה. 

הנחיות גידור לאתר בנייה

כאשר מתחילים בפרויקט בנייה כלשהו חשוב מאד לגלם במחיר הסופי גם מחיר גידור אתר בנייה, שכן חובה לתחום את האתר לבל ייכנסו אליו אנשים שאינם מורשים. הנחיות גידור לאתר בנייה אפשר לקבל ממנהל העבודה בשקט או ממפקח הבנייה הנמצא גם הוא ומפקח על העובדים ועל התקדמות העבודות. חשוב מאד לחשוב אך ורק עם הגנת הציבור, שכן עוברים ושבים לא יכולים לדעת האם מותר להם להיכנס אל תוך אתר בנייה והאם אין מדובר בסכנה של ממש. בדיוק לשם כך קיימת חובת גידור אתר בנייה. כך מי שלא אמור להיכנס – אין לו את האפשרות הזאת כלל.

מה הקשר בין הגנת הסביבה לבין גידור אתרי בנייה?

כאמור, כל מה שקשור לתחום של גידור מקומות מסוכנים קשור להגנת הסביבה, האנשים, התושבים הנמצאים בסמוך וכמובן גם עוברי אורח הנמצאים באזור באופן אקראי בלבד. אל אתר הבנייה מגיעים בדרך כלל כלי רכב הנדסיים שלא מומלץ להתקרב אליהם, יש שם מוטות ברזל או בורות באדמה ומי שאינו מורשה להיכנס לשם לא יידע אודות כל אלה ועלול להיפצע או להיפגע. ישנה חשיבות גבוהה מאד לשמירה על תקנות בטיחות בעיקר כשמדובר באתר בנייה הממוקם בלב שכונות מגורים.

ישנו גם שיקול חשוב של אבטחת האתר. בכל אתר בנייה יש את המשרד של מנהל העבודה והמפקח על הפרויקט, שבו עשויים להיות מסמכים חשובים אודות הפרויקט, מחשב שיש בו נתונים סודיים, חומרי בניין או כלי עבודה שצריך שלמור שלא יגיעו לידיים הלא נכונות. האמצעות מניעת כניסה לאתר אפשר להיות בטוחים שאף אחד שלא אמור להיכנס – אכן לא ייכנס וכל מה שיש בתוך האתר אכן יישמר ויישאר בו. גם זו המטרה של הגדר ההיקפית.

ישנם מקרים שבהם ניתן להקין אמצעי גידור זמני עד שמתאפשרת התקנת הגידור הקבוע. כך יידעו העוברים והשבים או התושבים המקומיים שבאזור זה יש אתר בנייה ומומלץ שלא להתקרב לשם. גם לגידור הזמני יש את החוקים הקשורים בהקמתו כך שהוא יהיה חד משמעי ואנשים יבינו שאל להם להתקרב אל האתר וגם את התקנות האלה יידע מנהל העבודה בשטח. כאשר מקפידים על כל הוראות הבטיחות אין ספק שיישמר שלומם של כל הנוגעים בדבר.

ראו גם: מפקח בניה מומחה ומנוסה לפרויקט שלך

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם