חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » איטום וגילוי נזילות בבנייה

איטום וגילוי נזילות בבנייה

נזילות בבנייה היא בעיה נפוצה ומטרידה. לא תמיד איכות העבודה והשיפוצים של הבנייה היא גבוהה ופעמים רבות הגורם הוא איכות הזולה של החומרים בהם משתמשים לאיטום שעשויים לגרום לנזילות ורטיבות. יש שני גורמים שעשויים ליצור רטיבות ונזילות בבתים ודירות – חדירה של מי גשם ונזילה במערכת האינסטלציה. לרוב אלו בעיות שדרושות טיפול של איש מקצוע שיאתר את המקור לנזילה ויידע לאטום אותה.

חדירת מי גשמים בזמן הבנייה

המשמעות של מי גשמים שחודרים מהתקרה או תחת המרפסת, סביב חלון או בקיר חיצוני, היא כשל באיטום של הגג, המרפסת או החלון. איטום גגות זה לא עניין מסובך, אך איטום של מרפסת כן יכול להיות פרויקט מורכב ולא פשוט. לא כדאי לנסות פתרונות מהירי, לרוב הם לא מצליחים לפתור את הבעיה. חדירה של מים לאזורים נמוכים היא גם בעיה שמצריכה ייעוץ הנדסי הכולל חישוב של עלויות בנייה, מהנדס הוא האדם המוסמך לתת אומדן עלויות לתיקון שכן תיקון זה עלותו גבוהה.

חדירת מי גשמים בזמן הבנייה

אינסטלציה

מערכות אינסטלציה הן יתרון גדול שיש היום בבניה המודרנית, אך הן גם מקור גדול לבעיות. קל מאוד לזהות נזילות בברז או בקיר שמאחורי הכיור וגם לתקן את הנזילות הזו זה עניין קל יחסית. אך קשה יותר יהיה לזהות מקור נזילות בתקרה, לאבחן מאין זה מגיע, אם זה מהדירה הזו או מהדירה הסמוכה. לא קל לדעת מי אחראי ועל מי ניטלת האחראיות לתקן את הנזילות ולאטום אותה. לפעמים יש רטיבות באזורים שסמוכים ל"חנוכיות" של צנרת, אלו ריכוזים שמספקים את המים החמים והקרים לכל דירה, במקרה כזה מומלץ להזמין אינסטלטור מומחה שידע לתת מענה ולפתור את הבעיה בריכוז של הצינורות הדחוס.

הגישה הנבונה לבנייה

בעיות רטיבות יכולות להיות מאד מתסכלות ואפילו ליצור מתח בין השכנים. חשוב להבין שלכל דבר יש בסופו של דבר פתרון הולם וזה לא סוף העולם. זה ודאי לא נעים אך יש דרכים להתמודד עם הבעיה. מה שבטוח שצריך לטפל ולא לדחות כי הרטיבות יכולה להתפשט וליצור פטריות ועובש על הקיר, מצב שכבר עשוי להזיק בריאותית.

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם