חברת אדר (קו) הנדסה כמאות לתשתיות ובנייה פרטית

בלוג

אדר (קו) הנדסה » פיקוח בנייה בירושלים

פיקוח בנייה בירושלים

אחד הגורמים הדומיננטיים בעת בניית בית, בניין, כבישים, מגדלים, פארקים וכל סוג של בנייה, הוא לא אחר מאפשר פיקוח על בנייה, שהוא למעשה זה שאחראי על תקינות הבניה ועמידה בתקנים המחמירים על פי החוק. תחום הנדל"ן בישראל הינו רווי, בניינים ומגדלים נבנים זה אחר זה ולכן יש צורך לפקח על אתרי בנייה כדי לאפשר לדיירים או לאנשים הפוקדים את המבנים להיות בטוחים ובכלל למנוע סגנות בשל ליקויי בנייה שונים. לצערנו אנו שומעים על לא מעט מקרים של ליקויי בנייה, אם זה ליקויים שיכולים להוות סכנה לדיירים או לעוברי אורח, או ליקויים שיכולים להוות עוגמת נפש ולגרום להוצאות כספיות מיותרות לדיירים או למשקיעים שרכשו את הנכס. לכן, מפקח בנייה יוכל לפקח על הבנייה הנעשית ובכך לתפוס בזמן ליקויים ולדרוש לסדרם במידי.

תפקידו של מפקח בנייה

על כתפיו של מפקח בנייה מוטלת אחריות רבה, עליו לוודא כי הבנייה נעשית בצורה חוקית, עליו לפקח על ניהול הביצוע של פרויקט בתהליך הבנייה ולדאוג לכל הקשור לבירוקרטיה סביב מול הרשויות, כגון – תיאום בין גורמי עיריית ירושלים או הרשות המקומית, תיאום מול המשטרה, הוא אחראי על כל מה שקשור לטפסים, קבלת התרים בנייה ואישורים שונים הרלוונטיים לפרויקט ובקיצור עליו לפקח על הבנייה ולהתעדכן לאורך כל הדרך על הנעשה בפרויקט. כיום ניתן למצוא חברות המציעות פיקוח בנייה בירושלים או לעבוד עם מפקחים פרטיים המעניקים את שירוץ זה עבור קבלנית, יזמים או אנשים פרטיים הנמצאים בתהליך בניית בית פרטי משלהם.

מפקח בנייה נבחר על ידי היזם או הקבלן של הפרויקט ועובד מולו בשקיפות מלאה לאורך כל הדרך. המפקח הוא למעשה היד המקצועית שמכוונת באמצעות מידע והיכרות מעמיקה של התחום כולו, את אנשי המקצוע השונים בנמצאים בפרויקט, אם זה היזם בעת קבלת החלטות, המהנדס האחראי על הפרויקט, אם זה מול אדריכל, מנהל עבודה וכו'. כמו כן, המפקח בנייה יסייע למנהלי הפרויקט לקבל   את ההחלטות המתאימות לסוג הפרויקט על פי תכנון מוקדם ויסייע להם לעמוד בלוחות זמנים כדי לסיים את הפרויקט בזמן שהוקצב לו מראש.

המאפיינים המקצועיים של מפקח בנייה

מפקח בנייה צריך חייב להיות בעל מקצועיות וידע רב לצד הכרה מעמיקה בנושאים רבים בענף הבנייה, כיוון שהוא עובד מול בעלי מקצוע שונים כגון  ארכיטקטים, קונסטרוקטורים, מהנדסים מתחומים שונים, יועדים, חשמלאים וכו'. עליו לבצע מחקר מעמיק על הפרויקט תוך הכנת שאלות מכוונות  ליועצים והעובדים בעלי דרג בכיר בפרויקט ולתת להם  ביקורת על עבודתם לאורך כל הדרך.  בשל הידע הרב והעבודה המורכבת על מפקח בנייה להיות מקצוען, לדעת בכל רגע נתון מה נעשה בפרויקט, החל מיציקת הבטון ולמעשה לאורך כל הבנייה כדי לחתום על התקנות הדרושות בתום הפרויקט.

מידע נוסף על פיקוח וניהול בנייה בקישור הבא http://www.adarkav.org.il/פיקוח-בנייה/

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם